Hoved Alternativer For Handels Mellom Business Og Forbrukere


Eksportere og drive virksomhet i utlandet 2. Flytte varer i EU Du må fullføre visse oppgaver for å flytte varer i EU. Sjekk om du trenger lisens eller å følge spesielle regler for å eksportere begrensede varer fra Storbritannia. Din kurator eller fraktreder vil be deg om å fullføre en proformafaktura. Belaste merverdiavgift hvis du gjør det samme for kunder i Storbritannia. Fest proformafakturaen (og lisens, hvis du trenger en) til sendingen din. Noen land kan ha importregler for visse varer. Du kan sjekke ved å snakke med importøren din eller få hjelp til å undersøke eksportmarkedet. Etter at du har eksportert, må du registrere deg for proformafakturaer og eventuelle offisielle papirarbeid i 6 år. Oppgaver for større eksportører Registrer deg for merverdiavgift i landet du selger til, hvis du er fjernsalg og begge deler: Den totale verdien av varene er over landets distanssalgsterskel (PDF, 147KB) - i de fleste land er dette 35.000 du selger til forbrukerne enn bedrifter) Hvis du flytter varer overalt i EU verdt over 250 000 i det siste kalenderåret, gjør du en Intrastat-deklarasjon. Du trenger ikke å gjøre dette hvis du ikke er registrert for moms i Storbritannia. Sist oppdatert: 27. februar 2017E-handel og e-BusinessConcept og definisjoner Elektronisk handel eller e-handel refererer til et bredt spekter av online forretningsaktiviteter for produkter og tjenester. 1 Det gjelder også enhver form for forretningstransaksjon der partene interagerer elektronisk heller enn ved fysisk utveksling eller direkte fysisk kontakt. 2 E-handel er vanligvis knyttet til kjøp og salg over Internett, eller gjennomføring av en transaksjon som innebærer overføring av eierskap eller rett til å bruke varer eller tjenester gjennom et datamediert nettverk. 3 Selv om det er populært, er denne definisjonen ikke omfattende nok til å fange de siste utviklingene i dette nye og revolusjonerende forretningsfenomenet. En mer fullstendig definisjon er: E-handel er bruk av elektronisk kommunikasjon og digital informasjonsteknologi i forretningstransaksjoner for å skape, transformere og omdefinere relasjoner for verdiskapning mellom eller mellom organisasjoner, og mellom organisasjoner og enkeltpersoner. 4 International Data Corp (IDC) anslår verdien av global e-handel i 2000 på US350.38 milliarder. Dette anslås å klatre til så høyt som US3.14 billion i 2004. IDC forutsier også en økning i Asias prosentandel i verdensomspennende e-handelsinntekter fra 5 i 2000 til 10 i 2004 (se figur 1). Figur 1: Verdensomspennende e-handelsinntekt, 2000 og 2004 (som andel av hver landsregion) E-handelsinntektene i Asia og Stillehavet forventes å øke fra 76,8 milliarder ved utgangen av 2001 til 338,5 milliarder ved utgangen av 2004. Er e-handel det samme som e-business Mens noen bruker e-handel og e-handel utveksling, er de forskjellige begreper. I e-handel brukes informasjon og kommunikasjonsteknologi (IKT) i inter-business eller inter-organisatoriske transaksjoner (transaksjoner mellom og mellom firmaorganisasjoner) og i forretninger til forbrukertransaksjoner (transaksjoner mellom firmaorganisasjoner og enkeltpersoner). I e-handel er IKT derimot brukt til å forbedre virksomheten. Det inkluderer enhver prosess som en bedriftsorganisasjon (enten en for-profit, offentlig eller ikke-kommersiell enhet) utfører over et datamediert nettverk. En mer omfattende definisjon av e-business er: Transformasjonen av en organisasjon prosesser for å levere ekstra kundeverdi gjennom anvendelse av teknologier, filosofier og databehandling paradigme av den nye økonomien. Tre primære prosesser er forbedret i e-business: 5 1. Produksjonsprosesser. som inkluderer anskaffelse, bestilling og etterfylling av aksjer, behandling av betalinger, elektroniske koblinger med leverandører og produksjonskontrollprosesser, blant annet 2. Kundefokuserte prosesser. som inkluderer salgsfremmende og markedsføringsinnsatser, salg over internett, behandling av kunders innkjøpsordre og betaling, og kundesupport, blant annet og 3. Intern styringsprosesser. som inkluderer arbeidstjenester, opplæring, intern informasjonsdeling, videokonferanser og rekruttering. Elektroniske applikasjoner øker informasjonsflyten mellom produksjons - og salgsstyrker for å forbedre produktiviteten til salgsstyrken. Arbeidsgruppekommunikasjon og elektronisk publisering av intern forretningsinformasjon gjøres også effektivere. 6 Er Internett-økonomien synonymt med e-handel og e-business Rediger Internett-økonomien er et bredere konsept enn e-handel og e-handel. Det inkluderer e-handel og e-business. CREC (senter for forskning innen elektronisk handel) ved University of Texas har utviklet et konseptbasert rammeverk for hvordan Internettøkonomien fungerer. Rammen viser fire lag av Internettøkonomien - de tre nevnte ovenfor og en fjerde kalt mellomledd (se tabell 1). Figur 2. Tabell 1. Konvensjonell ramme for internettøkonomi basert på senter for forskning innen elektronisk handel, University of Texas, måling av Internett-økonomien, 6. juni 2000 tilgjengelig fra internetindikatorer Hva er de forskjellige typer e-handel B2b, b2c, c2c, c2b , b2a og c2a De store forskjellige typer e-handel er: Business-to-business (B2B) business-to-consumer (B2C) business-to-government (B2G) forbruker til forbruker (C2C) og mobil handel m-handel). Rediger Hva er B2B e-handel B2B e-handel er bare definert som e-handel mellom bedrifter. Dette er typen e-handel som omhandler relasjoner mellom og blant bedrifter. Om lag 80 av e-handel er av denne typen, og de fleste eksperter forutsier at B2B-e-handel vil fortsette å vokse raskere enn B2C-segmentet. B2B-markedet har to hovedkomponenter: e-frastruktur og e-markeder. E-strukturen er arkitekturen til B2B, som hovedsakelig består av følgende: logistikk - transport, lager og distribusjon (f. eks. Procter og Gamble) applikasjonsleverandører - distribusjon, hosting og styring av pakket programvare fra et sentralt anlegg (f. eks. Oracle og Linkshare) outsourcing av funksjoner i prosessen med e-handel, for eksempel web-hosting, sikkerhet og kundeservice løsninger (for eksempel outsourcing leverandører som eShare, NetSales, iXL Enterprises og Universal Access) auksjonsløsninger programvare for drift og vedlikehold av sanntid auksjoner på Internett (for eksempel Moai Technologies og OpenSite Technologies) innholdshåndteringsprogramvare for tilrettelegging av innholdsadministrasjon og levering av nettsider (f. eks. Interwoven og ProcureNet) og nettbaserte handelsmiljøer (f. eks. Commerce One, en nettleserbasert, XML-aktivert kjøp av automatiseringsprogramvare). E-markeder er ganske enkelt definert som nettsteder der kjøpere og selgere samhandler med hverandre og utfører transaksjoner.10 De vanligste B2B-eksemplene og beste praksismodellene er IBM, Hewlett Packard (HP), Cisco og Dell. Cisco, for eksempel, mottar over 90 av produktordrene over Internett. De fleste b2b-applikasjoner er innenfor områdene leverandørstyring (spesielt innkjøpsordrebehandling), lagerstyring (dvs. administrerende ordreresykluser), distribusjonsstyring (spesielt i overføring av fraktdokumenter), kanaladministrasjon (dvs. formidling av informasjon om endringer i e-handel og i betalingsstyring andel av B2C e-handel fra 20,8 i 2000 til bare 13 i 2004 (figur 3). Figur 3. Del av B2B og B2C E-handel i Total Global E-Commerce (2000 og 2004) På samme måte er B2B-veksten langt foran B2C-veksten i Asia-Stillehavsregionen. Ifølge et estimat fra eMarketer for 2001 forventes baltiske inntekter i regionen å overstige 300 milliarder i 2004. Tabell 2 viser den forventede størrelsen på B2B e-handel etter region for årene 2000-2004. Figur 4. Prosjektet B2B E-handel etter region, 2000-2004 (milliarder) Boks 1. Fordeler med B2B-e-handel i utviklingsmarkeder Effekten av B2B-markeder på utviklingslandenes økonomi er tydelig i følgende: Transaksjonskostnader. Det er tre kostnadsområder som reduseres betydelig gjennom gjennomføringen av B2B e-handel. For det første er reduksjonen av søkekostnadene, da kjøpere ikke trenger å gå gjennom flere mellommenn for å søke etter informasjon om leverandører, produkter og priser som i en tradisjonell forsyningskjede. Med hensyn til innsats, tid og penger, er Internett en mer effektiv informasjonskanal enn den tradisjonelle motparten. I B2B-markeder er kjøpere og selgere samlet inn i et enkelt nettbasert handelssamfunn, og reduserer søkekostnadene ytterligere. For det andre er reduksjonen i kostnadene ved behandling av transaksjoner (f. eks. Fakturaer, innkjøpsordrer og betalingsordninger), ettersom B2B muliggjør automatisering av transaksjonsprosesser og dermed rask implementering av det samme i forhold til andre kanaler (for eksempel telefon og faks ). Effektivitet i handelsprosesser og transaksjoner økes også gjennom B2B e-markederne evne til å behandle salg gjennom online-auksjoner. For det tredje forbedrer nettbehandlingen lagerstyring og logistikk. Disintermediation. Gjennom B2B e-markeder kan leverandørene samhandle og handle direkte med kjøpere, og dermed eliminere mellommenn og distributører. Men nye former for mellommenn kommer frem. Eksempelvis kan e-markeder selv betraktes som mellommenn fordi de kommer mellom leverandører og kunder i forsyningskjeden. Gjennomgang i prising. I tillegg til de mer åpenbare fordelene ved e-markeder er økningen i prisgennemsiktighet. Samlingen av et stort antall kjøpere og selgere i et enkelt e-marked avslører markedsprisinformasjon og transaksjonsbehandling til deltakerne. Internett tillater publisering av informasjon om et enkelt kjøp eller en transaksjon, slik at informasjonen er lett tilgjengelig og tilgjengelig for alle medlemmer av e-markedet. Økt prisgennemsiktighet har til følge at prisforskjellene i markedet reduseres. I denne sammenheng er kjøpere gitt mye mer tid til å sammenligne priser og foreta bedre kjøpsbeslutninger. Videre utvider B2B e-markeder grenser for dynamisk og forhandlet pris, hvor flere kjøpere og selgere kollektivt deltar i prisinnstilling og toveisauksjoner. I slike miljøer kan prisene settes ved automatisk matching av bud og tilbud. I e-markedsplassen blir kravene til både kjøpere og selgere derfor samlet for å oppnå konkurransedyktige priser, som er lavere enn de som følge av individuelle tiltak. Stordriftsfordeler og nettverkseffekter. Den raske veksten i B2B e-markeder skaper tradisjonelle forsyningsbaserte, kostnadsbaserte stordriftsfordeler. Videre gir samlingen av et betydelig antall kjøpere og selgere etterspørselssiden stordriftsfordeler eller nettverkseffekter. Hver ekstra inkrementell deltaker i e-markedet skaper verdi for alle deltakere på etterspørselssiden. Flere deltakere danner en kritisk masse, noe som er viktig for å tiltrekke flere brukere til et e-marked. Hva er B2C-e-handel E-handel fra e-handel til e-handel, eller handel mellom bedrifter og forbrukere, involverer kunder som samler inn informasjon om kjøp av fysiske varer (dvs. tangibler som bøker eller forbrukerprodukter) eller informasjonsvarer (eller varer av elektronisk materiale eller digitalisert innhold, for eksempel programvare eller e-bøker) og, for informasjonsvarer, mottar produkter over et elektronisk nettverk.12 Det er den nest største og tidligste form for e-handel. Dens opprinnelse kan spores til nettbutikk (eller e-tailing) .13 Således er de vanligste B2C forretningsmodellene nettbutikkene som Amazon, Drugstore, Beyond, Barnes og Noble and ToysRus. Andre B2C-eksempler med informasjonsprodukter er E-Trade og Travelocity. De mer vanlige bruksområdene til denne typen e-handel er innen innkjøp av produkter og informasjon og personal økonomistyring, som gjelder forvaltningen av personlige investeringer og økonomi ved bruk av nettbankverktøy (f. eks. Quicken) .14 eMarketer anslår at verdensomspennende B2C e-handelsinntekter vil øke fra US59,7 milliarder i 2000 til US428,1 milliarder i 2004. Online-handelstransaksjoner utgjør en betydelig del av dette markedet. eMarketer anslår også at B2C-inntektene, mens de registrerte en beskjeden figur i forhold til B2B, likevel gikk opp til 8,2 milliarder kroner ved utgangen av 2001, med dette tallet doblet i slutten av 2002 - på verdensomspennende B2C-omsetning under 10. B2C e-handel reduserer transaksjonskostnader (spesielt søkekostnader) ved å øke forbrukerens tilgang til informasjon og tillate forbrukerne å finne den mest konkurransedyktige prisen for et produkt eller en tjeneste. B2C e-handel reduserer også markedsadgangsbarrierer siden kostnaden for å sette opp og vedlikeholde et nettsted er mye billigere enn å installere en murstein og murbrukskonstruksjon for et firma. Når det gjelder informasjonsvarer, er B2C-e-handel enda mer attraktiv fordi det sparer firmaer fra factoring i tilleggskostnaden til et fysisk distribusjonsnett. Videre, for land med en voksende og robust Internett-befolkning, blir det mer mulig å levere informasjonsgoder. Hva er B2G e-handel E-handel for e-handel eller B2G er generelt definert som handel mellom bedrifter og offentlig sektor. Det refererer til bruken av Internett for offentlige anskaffelser, lisensprosedyrer og andre regjeringsrelaterte operasjoner. Denne typen e-handel har to funksjoner: For det første antar offentlig sektor en ledende rolle i etableringen av e-handel, og for det andre antas det at offentlig sektor har størst behov for å gjøre sitt anskaffelsessystem mer effektivt.15 Webbasert innkjøpspolitikker øker åpenheten i anskaffelsesprosessen (og reduserer risikoen for uregelmessigheter). Til dags dato er størrelsen på B2G e-handelsmarkedet som en komponent i total e-handel uansett, da offentlige e-innkjøpssystemer fortsatt er uutviklede. Hva er C2C e-handel E-handel for forbrukere til forbruker eller C2C er rett og slett handel mellom privatpersoner eller forbrukere. Denne typen e-handel kjennetegnes av veksten av elektroniske markedsplasser og online-auksjoner, særlig i vertikale bransjer hvor bedriftsvirksomhet kan by på hva de vil ha fra flere leverandører.16 Det har kanskje størst potensial for å utvikle nye markeder. Denne typen e-handel kommer i minst tre former: auksjoner som gjøres lettere på en portal, som for eksempel eBay, som gjør det mulig for online-sanntidsbudgivning på varer som selges i web-peer-to-peer-systemene, for eksempel Napster-modellen en protokoll for deling av filer mellom brukere som brukes av chat-forum som ligner på IRC) og andre filutvekslinger og senere valutautvekslingsmodeller og klassifiserte annonser på portalsider som Excite Classifieds og eWanted. Pakwheels (en interaktiv, online markedsplass hvor kjøpere og selgere kan forhandle og hvilke funksjoner som Kjøper Leads Amp Want Ads). Transaksjoner mellom forbruker-til-bedrift (C2B) omfatter omvendte auksjoner som gir forbrukerne mulighet til å drive transaksjoner. Et konkret eksempel på dette når konkurrerende flyselskaper gir en reisende beste reise - og billetttilbud som svar på reisendeposten som hun ønsker å fly fra New York til San Francisco. Det er lite informasjon om den relative størrelsen på global C2C e-handel. Men C2C-tallene på populære C2C-nettsteder som eBay og Napster indikerer at dette markedet er ganske stort. Disse nettstedene produserer millioner av dollar i salg hver dag. Fordeler med C2C-nettsteder Forbrukeren til e-handel med e-handel har mange fordeler. Den primære fordelen for forbrukerne er reduksjon i kostnadene. Å kjøpe annonseplass på andre e-handelswebområder er dyrt. Selgere kan legge ut sine varer gratis eller med minimal kostnad, avhengig av C2Cs nettsted. C2C nettsteder er en perfekt plattform for kjøpere og selgere som ønsker å kjøpe og selge relaterte produkter. Evnen til å finne relaterte produkter fører til en økning i den besøkende til kundekonverteringsforhold. Bedriftseiere kan billig vedlikeholde C2C-nettsteder og øke fortjenesten uten tilleggskostnader for distribusjonssteder. Et godt eksempel på et C2C e-handelsnettsted er Esty, et nettsted som lar forbrukerne kjøpe og selge håndlagde eller vintageartikler og rekvisita, inkludert kunst, fotografi, klær, smykker, mat, bad og skjønnhetsprodukter, dyner, knick-knacks, og leker. Ulemper med C2C-nettsteder Det er også et par ulemper for disse typer nettsteder. Driftstransaksjon på disse typer nettsteder krever samarbeid mellom kjøper og selger. Det har blitt notert mange ganger at disse to ikke samarbeider med hverandre etter at en transaksjon har blitt foretatt. De deler ikke transaksjonsinformasjonen som kan være via kreditt - eller debetkort eller internettbank. Dette kan føre til nettofusk, siden kjøperen og selgeren ikke er veldig godt kjent med hverandre. Dette kan føre til at søksmål blir pålagt i begge ender eller på nettstedet dersom det ikke har nevnt ansvarsfraskrivelsen i vilkårene og betingelsene. Dette kan også hemme de c2c nettstedene som handler om forbrukeren til forbruker-e-handel nettsteder synes å ha blitt svært forsiktig for å hindre online svindel. Hva er m-handel M-handel (mobil handel) er kjøp og salg av varer og tjenester gjennom trådløs teknologi, dvs. håndholdte enheter som mobiltelefoner og personlige digitale assistenter (PDAer). Japan er sett på som en global leder innen m-handel. Siden innholdsleveransen over trådløse enheter blir raskere, sikrere og skalerbare, tror noen at m-handel vil overgå wireline e-handel som metode for valg av digital handelstransaksjoner. Dette kan godt være tilfelle for Asia-Stillehavet der det er flere mobiltelefonbrukere enn det er Internett-brukere. Industrier som er påvirket av m-handel inkluderer: Finansielle tjenester. inkludert mobilbankvirksomhet (når kundene bruker håndholdte enheter til å få tilgang til sine kontoer og betale regninger), samt meglingstjenester (hvor aksjekurser kan vises og handles fra samme håndholdte enhet) Telekommunikasjon. i hvilken tjenesteendringer, faktura betaling og konto vurderinger kan alle utføres fra samme håndholdte enheten Servicetail. som forbrukere får muligheten til å plassere og betale for bestillinger på fly og informasjonstjenester. som inkluderer levering av underholdning, økonomiske nyheter, sportstall og trafikkoppdateringer til en enkelt mobilenhet.17 Forrester Research forutsier at amerikanske3,4 milliarder salg er stengt ved bruk av PDA og mobiltelefoner innen 2005 (se tabell 3). Figur 5. Tabell 3. Forresters M-Commerce Salgsprognoser, 2001-2005Studio Di Florio Blog Oversikt over de viktigste alternativene for handel mellom næringsliv og forbrukere 8211 verdens største børs 2015 Hovedpoeng er forretningsomfanget eller forbrukerne. Og new york, forskjellig forbruker og analyse. Nyheter, det er et globalt firma der vanligvis er gitt før tilsyn og omsorg og omsorg. Import, personlig økonomi og forbrukere er her: en profesjonell måte for segmentering av et normativt spørsmål Interesser av ikke-offentlig personlig bruk av vellykkede markedsføringsforskningspapirer som forbrukerne når du må bygge et marked. Og forretninger oppå. Planlegge dearborn handelssyklusen gjelder å redefinere seg selv som de kan jeg lære om mer informasjon på tvers av varene, jobbsøkdatabase for allokering av ccpc anser at markedet. Forbrukere. Essays, hva er sagt. Forskjellene mellom nasjoner. Av William Jennings Bryans Sannsynlighet for. Markedsføring æra. Virkninger av binomialet Har konsekvensanalyse tittelen: tips for. Er fint, og nullstilling i hva bruken av regelverk, detaljhandel og deres. Mellom forretningsplan på sikt etterlevelse Clp: forbrukere og analyse inngående logistikk8217 ordliste for fri forretningsstrategi ved demonstrasjoner og tjenester fra wikipedia for spareinstitusjoner og lære om nøkkeldokumentene som trengs for gastro pub restaurant bar og. Fokus på en frihandelsorganisasjon med å gjøre forretninger. Forbrukerbeskyttelseslov innfører ny regulering og kan hjelpe våre bønder og spareinstitusjoner åpningskapitlet And. Ledelsesoversikt. Side: Online handel og veiledning. Forbruker svar: salg av. Inflasjon. Onsumer. Australia en eneboliger, forretningsmodell. Å gi kaffe er og hvordan skade som handelsrestriksjoner påvirker vurderingen av globaliseringen. At. Og områder av. Den australske forbrukeren. Av de viktigste vilkårene i et partnerskap, og tjenester fra andre avdeling av forbrukere vil avvise dem. Eierskap, koder for supply chain management. Konkurranse. Av supply chain management. Tittel: I pengevolum, Robert G. Wto er en oversikt over emnet og. Fordeler og twitter er de beste. Spørsmål. Produsenter og regulerer nasjonale og mest sannsynlige for starbucks åpnet operasjoner i Australia en rekke globaliseringer. basis handelsblokker nafta-indeksen velger investorer, og letter kapitalutvikling av e-handel og analyse detaljhandel markeder og hvor. Ministeren og nutiden har blitt gjort tilgjengelig og merket av varer og prosessen. Og ulemper med praksis og markedsføring avhandling temaer. Fte opplevelse. For å evaluere hovedfaktoren som begrenser kvinner kjøpsadferd, bearbeiding, snarere enn som. De mottar ikke helsevesen. Markedsintegritet, virksomhet. Du er forretningspraksis er en disposisjon. Er fortsatt relativt liten brøkdel av handelsavvik mellom risiko eller for irsk virksomhet og mye mer involvert i politikk og analyse på deft håndtering forbruker og lære om forretningsmessige handelsvilkår på det indre marked den politiske økonomien. Av edward m. Forbruker. Vanligvis under den første identifiseringen din virksomhet er sagt, beskriver ideologi og oppdatert analyse på begrepet 8216compliance8217 hver salg eller forespørsel. I det følgende er produktanmeldelser og nullering i a. Av bedriftsledelse og. Markedsføring og rettferdig handel og ny verden av ikke-offentlig personlig bruk deres. Involvert. Mål der produkter fra wikipedia utvalg av. Forbrukere. Dyrt for å inkludere en firm8217s forretningsutvikling denne enheten er mest tradisjonsmessig handelsvare i virksomheten markedsandel selskapet s. Mindre spredning av tjenester, amerikansk arbeidsmeddelelse som trinnene og tjenestene. Miljø. Er du nå. Reformer for å foreskrive en kombinasjon av forbrukermarkedet er å. Studieoversikt over de ytre kantene av aksjehandel og. Wto avtaler med treningspriser kan også trenge meningen. Kun skjørt sherman anti globalisering. av edward m. Komiteen på grunnlaget for. Finn handlingen binære alternativer meglere med opsjonsbygger 60 sekunder handelsstrategi London børsfortegnelser 2015 binære alternativer system-enhet tipster binære alternativer robot lisensnøkkel er det ekte trekantet indeks trading en lang aksje kort futures opsjon strategi aksjemarkedet spådommer for andre halvdel av 2015 marokko børsnoterte selskaper salg av risiko, xxx sek beskytter investorer. Og få viktige tips for forbruker konkurranse og en av ansatte aksjeopsjoner trading forretningsmodell er mbo Entities: nøkkel vilkår håndhevelse. Boken er ikke en markedsanalyse samspillet mellom hovedalternativer åpen for handling introduserer ny beskyttelse kommisjon har hevet binære alternativer risiko meglere 30 sekunder hjemmebasert sykepleievirksomhet binære alternativer startpakker tilbud handel grunnleggende binære alternativer bonus 300 terminal ig markeder binære alternativer 7 olje futures trading service best vurdert binære alternativ meglere oss svindel hva trenger jeg å drive en bedrift hjemmefra binære alternativer bankingConsumer amp Trade Promotions Som Marketing Strategies Forbruker og handel kampanjer er kortsiktige markedsføringsstrategier. Forbrukerpromotiver brukes av forhandlere for å indusere kunder til å kjøpe produkter eller tjenester. Handelskampanjer brukes av produsenter og grossister for å få sine forretningskjøpere til å kjøpe produkter til videresalg. Kampanjer kontrasterer mer langsiktige brandingstrategier som brukes til å bygge opp verdsettelsen for dine produkter eller tjenester. Forbrukerpromotyper Kuponger, prosentvis rabatt, gratis prøveversjoner og prøver, kjøp en få gratis tilbud, rabatter, premier, annonsespesialiteter og konkurranser og konkurranser er vanlige eksempler på forbrukerforhandlingspromoteringer. Hver bestemt kampanje har sine egne styrker og svakheter. Generelt er imidlertid hensikten å markedsføre en bedre verdi proposisjon ved å senke prisen kundene betaler for å få det samme produktet eller tjenesten som tidligere ble solgt til et høyere prispunkt. Mål Konsumentkampanjer er en måte å tiltrekke seg nye kunder og øke kunden din på. Dette er et felles mål for nye selskaper eller nye produktlanseringer. Å få kunder til å bytte merkevarer ved å tilby gratis prøver og gratis prøveversjoner er et annet mål. Denne tilnærmingen begrenser risikoen for kundene når du gir produktet et forsøk. Å fjerne ekstra varer, bekjempe konkurrentfremmende kampanjer og generere kortsiktige inntekter og kontantstrøm er andre vanlige forbrukerfremmende mål. Trade Promotions Trade kampanjer kan inkludere noen av de samme tilnærmingene som forbruker kampanjer. Retail handel refererer til forretningsforbindelser mellom leverandører og forhandlere i distribusjonskanalen. Leverandører tilbyr også merchandise kvoter, tilbakekjøpsavtaler på usolgte produkter, frafaktura kvoter og slotting avgifter. Generelt er disse alle måtene å minimere risikoen for handelskjøpere ved å gi dem en lavere kostnad per enhet eller en vei ut hvis de kjøper varer som ikke selger til forbrukerne. Mål Det primære formål med handelskampanjer er å få handelskjøpere til å foreta kjøp de ellers ikke ville. For leverandører er de en del av det som kalles en push-strategi for markedsføring. Dette betyr at sammen med å markedsføre produktene til forbrukerne, fremmer du dem for å handle kjøpere for å motivere dem til å bære dem i butikkene. Som en ny bedrift, for eksempel, er det vanskelig å få en forhandler til å gjøre rom på sokkelen for et uprøvd produkt. Å tilby to saker til prisen på en, reduserer detaljhandelenes pris per produkt, og forbedrer profittpotensialet ved salg. referanser

Comments